Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesYivi
Het lukt niet om mijn AGB code op te halen, hoe komt dit?
Het lukt niet om mijn AGB code op te halen, hoe komt dit?
Jean-Luc Diepeveen avatar
Geschreven door Jean-Luc Diepeveen
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Bij het ophalen van de AGB code is het belangrijk 8 getallen in te voeren. Als jouw code uit 7 cijfers bestaat zet er dan een 0 voor.

Je AGB code kan pas opgehaald worden wanneer IRMA ziet dat de gegevens uit het AGB-register overeenkomen met de persoonsgegevens van de gemeente (BRP gegevens).

Krijg je de melding dat geboortenaam, voorletters of geboortedatum niet overeenkomen?
Het is dan nodig om Vektis te bellen en te vragen om jouw gegevens te wijzigen.

De gegevens in YIVI (voorheen IRMA) zijn leidend. Als je de pijltjes volgt kun je vragen om de genoemde velden te controleren en zo nodig aan te passen. De Persoonsgegevens in de YIVI (voorheen IRMA) app moeten precies overeenkomen met die in het AGB register.
Het telefoonnummer van het Vektis vraagnummer is 030 8008 380.

De aanpassingen zullen de volgende ochtend beschikbaar zijn.

Dit aanpassen zal geen gevolgen hebben voor het declareren van behandelingen. De declaratie verloopt via je AGB-code en heeft niets te maken met je naam.

Was dit een antwoord op uw vraag?