Alle collecties
HINQ ZNO
Registreren als zorgverlener bij HINQ zonder SSO met eigen bronsysteem
Registreren als zorgverlener bij HINQ zonder SSO met eigen bronsysteem
Jean-Luc Diepeveen avatar
Geschreven door Jean-Luc Diepeveen
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Registeren bij HINQ bestaat uit 4 onderdelen.

  1. Accountgegevens invoeren en YIVI app installeren (stap 1 - 4)

  2. Identiteit bekendmaken (stap 5)

  3. Bewijzen dat je zorgverlener bent

    1. Bewijzen met persoonlijke AGB-code (stap 6)

    2. Bewijzen zonder persoonlijke AGB-code (stap 7)

  4. Afronden (stap 8-9)

Stap 1: Start

  • Ga naar hinq.nl

  • Klik op: Maak een account aan

  • Krijg je onderstaand scherm te zien? Klik dan op Registreer.

Stap 2: Voorbereiden

  • Zorg dat je het volgende bij de hand hebt:
    - Een smartphone met internet verbinding
    - Je DigiD inloggegevens
    - Je persoonlijke AGB-code als je die hebt

  • Wanneer je deze hebt, klik dan op: Nieuw account maken.

Stap 3: Account gegevens

  • Vul je ZAKELIJKE e-mailadres in en herhaal dat e-mailadres

  • Doe je mee met een pilot of ga je voor een specifiek project met een programma werken? Selecteer dan de pilot of het programma waaraan jij meedoet.

  • Klik op: Volgende

Stap 4: YIVI app installeren

  • Installeer de YIVI app op je telefoon. Je vindt de YIVI app in de Playstore (Android) of Appstore (Apple) op je telefoon.

  • Volg de stappen in de YIVI app om bij YIVI een nieuw account te maken.

  • Klik daarna op: Ik heb de YIVI app geïnstalleerd

    Voorheen heette de YIVI app 'IRMA'. Het kan zijn dat je die naam nog ziet voorkomen. We bedoelen dan wel YIVI.

Stap 5: Identiteit bekendmaken

Zet je persoonsgegevens in de YIVI app.

  • Open de YIVI app

  • Klik op 'Haal mijn persoonlijke gegevens op'

  • Kies 'Persoonsgegevens'.

  • Volg de stappen in YIVI om je persoonsgegevens in de YIVI app te zetten.

Let op: YIVI gebruikt de service van Gemeente Nijmegen om persoonsgegevens op te kunnen halen. De Gemeente Nijmegen biedt dit voor heel Nederland aan. Dus je zult de naam 'Gemeente Nijmegen' zien ook als je niet in die gemeente woont.

Je moet je persoonsgegevens aan HINQ laten zien, zodat we je kunnen identificeren en zeker weten dat jij het bent.

Heb je je persoonsgegevens in YIVI staan? Klik dan op het scherm waar je HINQ open hebt staan op 'Mijn persoonsgegevens staan in YIVI'.

Er komt nu een QR-code op je scherm. Je gaat hiermee je persoonsgegevens aan HINQ laten zien.

  • Scan de QR-code met de YIVI app

  • Klik op Gegevens delen in de YIVI app

Stap 6: Bewijzen dat je zorgverlener bent met je AGB-code

Heb je geen persoonlijke AGB-code? Ga dan naar stap 7.

Je moet aantonen dat je zorgverlener bent en dat je met cliëntgegevens mag werken in de Zorgnetwerk Omgeving.

Zet je AGB-code in de YIVI app.

  • Open de YIVI app

  • Klik op 'Haal mijn persoonlijke gegevens op'

  • Klik in de YIVI app op 'AGB-code'.

  • Volg de stappen in YIVI om je AGB-code in de YIVI app te zetten.
    Heb je een code met 7 cijfers? Zet er dan een 0 voor zodat het 8 cijfers worden.

Staat het kaartje met je AGB-Code in de YIVI app? Klik dan op 'Ik heb mijn AGB-code in YIVI staan'.

Er komt nu een QR-code op je scherm. Je gaat hiermee je AGB-code aan HINQ laten zien.

  • Scan de QR-code met de YIVI app

  • Klik op Gegevens delen in de YIVI app

Heb je dit gedaan? Ga dan naar stap 8

Stap 7: Bewijzen dat je zorgverlener bent zonder AGB-code

Klik op 'Anders bevestigen'

Vul een aantal gegevens in. Deze gebruiken we om handmatig te controleren of jij recht hebt op toegang tot de ZNO omgeving en klik op volgende:

Er komt nu een QR-code op je scherm. Je gaat hiermee een inlogkaartje in je YIVI app zetten.

  • Scan de QR-code met de YIVI app

  • Klik op Gegevens toevoegen in de YIVI app


Stap 8: Algemene voorwaarden

  • Ga akkoord met de voorwaarden

  • Klik op Doorgaan

Stap 9:

  • Je hebt je account nu succesvol geregistreerd!

  • Je ontvangt een e-mail waarin gevraagd wordt om je e-mailadres te bevestigen. Dit is belangrijk om je account te kunnen herstellen als je je YIVI app opnieuw hebt moeten downloaden. Bijvoorbeeld als je een nieuwe telefoon hebt.

Heb je aangegeven mee te doen met een pilot of programma, of heb je je account gemaakt zonder AGB-code? Dan controleren wij jouw gegevens en activeren we je account als je gegevens kloppen. Je kunt daarna gebruik maken van de Zorgnetwerk Omgeving.

Hoor je niet bij een project en heb je met je AGB-code bewezen dat je zorgverlener bent? Dan kun je neen zorgpakket kiezen met de functionaliteiten je in HINQ wilt gebruiken.

Was dit een antwoord op uw vraag?