Hieronder leggen we uit wat de Mind2Care is en hoe je het Mind2Care programma gebruikt. Ook vind je hier linkjes naar meer uitleg over hoe je specifieke functionaliteiten gebruikt.
Inhoudelijk - wat is de Mind2Care
Er is een korte E-learning beschikbaar over de Mind2Care. De E-learning duurt ongeveer 20 minuten. Hierin wordt uitgelegd wat de Mind2Care is en hoe je deze succesvol kunt toepassen in de praktijk. Deze gaat niet over het werken met het systeem, maar over het screen- en adviesinstrument inhoudelijk. Het is aan te raden dat iedereen binnen je organisatie deze E-learning volgt, voor je van start gaat met de Mind2Care.
Meer lezen over de Mind2Care of inhoudelijke vragen. Kijk dan op https://mind2care.nl/. Deze site wordt beheert door de stichting Mind2Care en zij zijn inhoudelijk verantwoordelijk voor het screen- en adviesinstrument.
Werken in het het systeem
Je hebt een account en wilt gaan starten met het uitnodigen van cliënten. In deze sheet lichten we in een pagina toe wat je eerste stappen zijn.
Wil je meer uitgebreide uitleg in een filmpje bekijken? Dat kan met de filmpjes hieronder.
Hieronder kun je per stap ook uitgebreide handleidingen vinden.
Registreren als zorgverlener bij HINQ
Groep zorgverleners aanmaken en beheren
Cliënt uitnodigen voor het invullen van de Mind2Care vragenlijst
Resultaten bekijken van de ingevulde vragenlijst
Wat te doen bij een miskraam?
Archiveren van afgeronde behandelrelaties
Vragen en contact
1. Registeren als zorgverlener bij HINQ
Iedere zorgverlener kan zich zelf bij HINQ registreren.
Bekijk uitleg waarom Yivi wordt gebruikt om je te identificeren.
Wil je na het registreren je naam aanpassen naar de naam die je in je werkomgeving gebruikt? Dan kun je zelf je naam aanpassen bij instellingen.
2. Groep zorgverleners aanmaken en beheren
Om samen te werken met je collega’s rondom een cliënt is het belangrijk dat je een groep maakt. Deze groep voeg je toe aan de behandelrelatie. Zo kunnen je collega’s ook de informatie en resultaten van de cliënt inzien. Bekijk hier de uitleg hoe je zo’n groep aanmaakt. Op deze plek doe je ook het beheer van de groep.
Of bekijk het instructiefilmpje Groep zorgverleners aanmaken
3. Cliënt uitnodigen voor het invullen van de Mind2Care vragenlijst
Om de cliënt uit te nodigen moet je in HINQ een behandelrelatie met de cliënt starten. Bekijk de uitleg over hoe je een behandelrelatie start.
Of bekijk het instructiefilmpje Uitnodigen voor invullen vragenlijst
Selecteer bij stap 6 de groep zorgverleners die je hebt aangemaakt.
Selecteer bij stap 7 ‘Mind2Care’
Hebben cliënten nog geen Ivido PGO? Dan ontvangen zij de uitnodiging voor de behandelrelatie per e-mail van de afzender Ivido. Vanuit de e-mail kunnen zij een Ivido PGO aanmaken. Zodra ze zijn ingelogd bij Ivido staat op hun startpagina de taak ‘Uitnodiging behandelrelatie’. Pas als de cliënt de behandelrelatie heeft geaccepteerd kunnen ze de vragenlijst invullen.
De omgeving stuurt automatisch 2 herinneringen. Eerste keer na 3 dagen en de tweede en laatste keer na 7 dagen.
Hebben cliënten al een account bij Ivido? Dan krijgen ze geen e-mail, maar staat de uitnodiging op hun Ivido startpagina.
Je kunt dit ook in het instructiefilmpje Cliënt registratie en invullen vragenlijst bekijken.
4. Resultaten bekijken van de ingevulde vragenlijst
Als de zwangere de vragenlijst heeft ingevuld krijg je daar een melding van op de startpagina van HINQ. Via de startpagina of cliëntbeheer kun je naar een specifieke cliënt om de resultaten te bekijken. Bekijk hier de uitleg over hoe je de resultaten bekijkt.
Of bekijk het instructiefilmpje Resultaten van ingevulde vragenlijsten bekijken.
Je kunt de pagina met resultaten downloaden en uploaden naar je eigen systeem.
Je cliënt krijgt 1x per week een e-mail als er nog taken openstaan die ze moet doen. Zo worden ze eraan herinnerd om de taken te voltooien.
5. Wat te doen bij een miskraam?
Het kan helaas gebeuren dat de cliënt een miskraam krijgt. In dat geval is het wenselijk het programma te stoppen.
Je kunt de behandelrelatie archiveren. Zo zal de cliënt geen taken meer krijgen.
Mocht deze cliënt opnieuw zwanger raken, en wil je de vragenlijst opnieuw versturen? Dan kun je de uitnodiging opnieuw versturen.
6. Archiveren van afgeronde behandelrelaties
Behandelrelaties die zijn afgerond kun je archiveren. Zo houd je je lijst up-to-date met cliënten waarmee je nog een actieve behandelrelatie hebt.
Bekijk hier hoe je een behandelrelatie kunt archiveren, of lees meer informatie over wat het betekent wanneer je een behandelrelatie archiveert.
7. Vragen en contact
Heb je inhoudelijke vragen over de Mind2Care, neem dan contact op met de stichting Mind2Care: [email protected].
Op deze helpdeskpagina's zijn veel artikelen te vinden met uitleg over hoe je HINQ of Ivido gebruikt. Deze database met handleidingen wordt continu aangevuld.
Heb je een vraag die niet beantwoord wordt met een van de artikelen? Dan kun je altijd contact opnemen met de helpdeskmedewerkers van Ivido/HINQ. Zij kunnen vragen beantwoorden over de werking van HINQ of Ivido, en helpen met technische problemen en storingen. Gaat de vraag over iets anders, dan zetten zij deze door naar de juiste persoon.
Contact opnemen met de helpdesk kun je doen via deze helpdesk met de knop rechtsonder, via het vraagteken in de balk bovenaan de pagina’s van HINQ of Ivido, of mailen naar [email protected] of [email protected].
Als cliënten een vraag hebben kunnen ze het beste ook contact opnemen met de helpdesk. Zo kunnen de helpdeskmedewerkers zo snel mogelijk degene met het probleem helpen en worden de lijntjes kort gehouden. Probeer daarom cliënten die bij jullie met een vraag komen door te sturen naar de helpdesk.