Alle collecties
Netwerk Chronische Pijn(NCP)
Uitleg en handleidingen voor zorgverleners van het Netwerk Chronische Pijn (NCP)
Uitleg en handleidingen voor zorgverleners van het Netwerk Chronische Pijn (NCP)
Jean-Luc Diepeveen avatar
Geschreven door Jean-Luc Diepeveen
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Als zorgverlener werk je in de Zorgnetwerk Omgeving (ZNO) van HINQ. Cliënten werken in de Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO) in Ivido.

Deze twee omgevingen werken samen met elkaar. Zo kunnen zorgverleners in een behandelrelatie met hun cliënten samenwerken aan de behandeling.

Zorgverleners van het Netwerk Chronische Pijn kunnen in HINQ het zorgprogramma ‘Mijn Pijn Programma Online’ inzetten in de behandelrelatie.

Hieronder leggen we uit hoe je HINQ gebruikt en hoe je kunt werken met het zorgprogramma ‘Mijn Pijn Programma Online’. In de tekst linken wij naar helpdesk artikelen voor meer uitgebreide uitleg over hoe je specifieke functionaliteiten gebruikt.

  1. Registreren als zorgverlener bij HINQ

  2. Cliënt uitnodigen voor een behandelrelatie

  3. Taken klaarzetten voor je cliënt

  4. Resultaten bekijken van de voltooide activiteiten van je cliënt

  5. Videobellen

  6. Archiveren van afgeronde behandelrelaties

We hebben ook een oefenprogramma waarmee je eerst het programma kunt uitproberen. Lees hier meer over het oefenprogramma.

1. Registeren als zorgverlener bij HINQ

Iedere zorgverlener kan zich zelf bij HINQ registreren.

Wil je na het registreren je naam aanpassen naar de naam die in je werkomgeving gebruikt? Dan kun je zelf je naam aanpassen bij instellingen.


2. Cliënt uitnodigen voor een behandelrelatie

Om samen met je cliënt aan de behandeling te werken moet je deze uitnodigen voor een behandelrelatie. In Ivido hebben cliënten zelf de regie over hun gezondheidsgegevens. Daarom moeten zij eerst de uitnodiging accepteren voordat de behandelrelatie echt gestart is, je de gegevens kunt zien en de activiteiten kunt instellen.

Selecteer bij stap 6 ‘Mijn Pijn Programma Online’.

Wanneer je een cliënt uitnodigt (die nog geen PGO bij Ivido heeft) ontvangen zijn een uitnodigingsmail vanuit Ivido. Vanuit die e-mail kunnen zij een account aanmaken bij Ivido.

Zodra ze succesvol in Ivido zitten staat op hun startpagina de taak ‘Uitnodiging behandelrelatie’. Deze moeten ze eerst accepteren voordat je hun gegevens kunt inzien of taken kunt klaarzetten.

Als ze als wel een account bij Ivido hebben krijgen ze hier geen aparte e-mail over, maar kunnen ze gewoon inloggen.


3. Taken klaarzetten voor je cliënt

In het programma zitten vragenlijsten en modules welke je kunt klaarzetten voor je cliënt. In de modules komen verschillende onderwerpen aan bod waarover uitleg wordt gegeven en er vragen beantwoord kunnen worden.

Je kunt zelf bepalen welke onderwerpen je wilt gebruiken in de behandeling.

Je cliënt krijgt 1x per week een e-mail als er nog taken op staan. Zo worden ze herinnerd om in te loggen en de taken te voltooien.


4. Resultaten bekijken van de voltooide activiteiten van je cliënt

Je kunt de resultaten bekijken van zowel van de vragenlijsten, als van de modules zodra je cliënt deze heeft afgerond.


5. Videobellen

In HINQ kun je een abonnement afnemen op een Videobel applicatie. Deze wordt gefaciliteerd door WeSeeDo. WeSeeDo maak videobellen op een veilige manier mogelijk, waardoor het gebruikt kan worden in de medische context.

Het abonnement voor Videobellen kan je activeren bij je ‘Instellingen’ en dan op het tabblad ‘Zorgpakket’.

Zodra je het abonnement succesvol geactiveerd heb kun je personen uitnodigen voor een video belafspraak. Zij hoeven daarvoor niet per se account bij Ivido of HINQ te hebben.


6. Archiveren van afgeronde behandelrelaties

Behandelrelaties die zijn afgerond kun je archiveren. Zo houd je je lijst up-to-date met cliënten waarmee je nog een actieve behandelrelatie hebt.

Was dit een antwoord op uw vraag?