Als zorgverlener werk je in de Zorgnetwerk Omgeving (ZNO) van HINQ.
Je kunt in de ZNO actuele medische overzichten bekijken met gegevens van verschillende bronsystemen, en je kunt samenwerken met je patiënten.
Patiënten werken in de Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO) in Ivido.
Deze twee omgevingen werken samen met elkaar. Zo kunnen zorgverleners in een behandelrelatie met hun patiënten digitaal samenwerken.
Hieronder leggen we uit hoe je HINQ gebruikt en hoe je kunt samenwerken met de patiënt. In de tekst linken wij naar helpdesk artikelen voor meer uitgebreide uitleg over hoe je specifieke functionaliteiten gebruikt.
Account registreren bij HINQ
Actuele overzichten bekijken (viewer)
Samenwerken met patiënt
1. Account registreren bij HINQ
Je kunt via je bronsysteem door middel van een Single Sign On (SSO) een account voor de ZNO maken. Bekijk deze handleiding voor meer uitleg daarover.
2. Actuele overzichten bekijken (viewer)
Om gegevens uit het bronsysteem met de viewer te delen moet daarvoor eerst de toestemming van de patiënt geregistreerd worden. Lees hier uitleg over hoe je de toestemming kunt registreren.
Wanneer er gegevens beschikbaar zijn gemaakt vanuit de bronsystemen, kunnen die in de viewer bekeken worden. Zie hieronder de artikelen met meer uitleg over de verschillende dashboards.
Uitleg Medicatieoverzicht
Uitleg Leefstijl dashboard
Uitleg Allergieen en vaccinaties dashboard
Uitleg Zorg dashboard
3. Samenwerking met patiënt
Om samen met je patiënt aan de behandeling te werken moet je deze uitnodigen voor een (digitale) behandelrelatie. Je nodigt via de ZNO een patiënt uit voor de digitale behandelrelatie. De patiënt werkt via de Ivido PGO aan de behandelrelatie.
In Ivido hebben patiënten zelf de regie over hun gezondheidsgegevens. Daarom moeten zij eerst de uitnodiging accepteren voordat de behandelrelatie echt gestart is.
Hieronder staat per stap van de zorgverlener wat meer uitleg.
Patiënt Uitnodigen
Ga in het menu in de ZNO naar 'Taken voor cliënt'.
Je wordt naar een oudere versie van de ZNO gestuurd waarin de interacties met de patiënt mogelijk gemaakt kunnen worden. Dit ziet er iets anders uit dan hoe de viewer eruit ziet.
Selecteer bij stap 6 uit de handleiding het programma ‘Medrie’.
Behandeldashboard
Wanneer je een patiënt hebt uitgenodigd heb je een behandeldashboard waar je verschillende handelingen kunt doen. Zie hieronder de knoppen die voor de zorgverleners van het Medrie project relevant zijn.
A: Patiëntgegevens
Hier kun je de patiënt een herinnering sturen voor de uitnodiging als de patiënt nog geen account bij Ivido gemaakt heeft. Let op: De patiënt krijgt 4 en 7 dagen na het versturen van de uitnodiging al een automatische herinnering.
B: Taken en meldingen
Wanneer een patiënt een taak voltooid komt er een melding van.
Je kunt op de melding klikken om naar de voltooide taak te gaan.
Als je de lijst met meldingen overzichtelijk wilt houden, kun je met het kruisje de melding sluiten. Die komt dan in het melding archief te staan (archiefdoosje).
C: Betrokken zorgverleners
In de digitale behandelrelatie kun je meerdere zorgverleners toevoegen, welke via dit overzicht inzichtelijk zullen zijn.
D: Gezondheidsdossier
De patiënt kan in de Ivido PGO documenten en zelf metingen toevoegen, bijvoorbeeld bloeddruk en bloedsuiker. Wanneer een patiënt dit deelt kun je dat hier vinden.
Omdat de PGO nog niet aangesloten is op de viewer, is dit dus een apart metingenoverzicht.
E: Resultaten bekijken
Je kunt de resultaten bekijken van zowel van de vragenlijsten, als van de modules zodra je patiënt deze heeft afgerond.
Bekijk hier de uitleg over hoe je de resultaten bekijkt.
F: Taken instellen voor patiënt (vragenlijsten invullen en informatie lezen)
In het programma zitten taken welke je kunt klaarzetten voor je patiënten, zoals vragenlijsten of informatie. Je kunt zelf bepalen welke onderwerpen je wilt gebruiken in de behandeling.
Bekijk hier de uitleg over hoe je taken kunt klaarzetten.
De patiënt krijgt 2x per week een herinneringsmail als er nog taken op staan.
G: Positieve gezondheid bekijken
De patiënt kan in de Ivido PGO de Positieve gezondheid vragenlijst vullen. Als de patiënt het spinnenweb deelt zie je deze knop en kun je het spinnenweb van de patiënt bekijken.
H: Monitoren van zelfmetingen
Hiermee kun je instellen dat de patiënt taken krijgt om metingen in te voeren. Je kunt ook grenswaardes instellen, waardoor je meldingen op het behandeldashboard krijgt als een door de patiënt ingevoerde meting buiten de grenswaardes is.
Let op: De taken voor de patiënt blijven automatisch totdat je een parameter deactiveert.
Archiveren van afgeronde behandelrelaties
Behandelrelaties die zijn afgerond kun je archiveren. Zo houd je je lijst up-to-date met patiënten waarmee je nog een actieve behandelrelatie hebt.
Bekijk hier hoe je een behandelrelatie kunt archiveren, of lees meer informatie over wat het betekent wanneer je een behandelrelatie archiveert.