Klik op de omschrijving (met zwarte pijltje) om meer details te lezen over die specifieke update.
April 2025
Datum | Onderdeel | Omschrijving |
16 april | Algemeen |
Aanpassing: Vormgeving van verschillende elementen in de ZNO vernieuwd. Oude situatie: Sommige elementen in de ZNO waren visueel gezien ruim opgezet. Vanuit verschillende zorgverleners hebben we de feedback ontvangen dat de informatiedichtheid hoger kon, en de ruimte op de schermen efficiënter gebruikt kon worden. Nieuwe situatie: Strakkere vormgeving, en betere vulling van beschikbare ruimte in de schermen. Zo zijn onder andere de tabellen breder gemaakt zodat de informatie daarin beter tot zijn recht komt. |
16 april | Labresultaten |
Opgelost: Alert weer zichtbaar in het overzicht met labresultaten, als die bekend is. Oude situatie: Alerts werden niet voor elke bron goed getoond in het overzicht ondanks dat die gegevens wel beschikbaar waren. Nieuwe situatie: In het overzicht worden nu de waardes weer met rode en blauwe pijltjes getoond als de waarde buiten de referentiewaarden valt (mits de bron deze informatie meegeeft) |
16 april | Documenten |
Aanpassing: Weergave documenten nu in tabelvorm ipv een grid. Oude situatie: Documenten werden in een grid getoond. Deze weergave was niet heel overzichtelijk wanneer er veel documenten waren. Nieuwe situatie: De beschikbare documenten worden nu in een tabel getoond, wat in lijn is met weergave van vele andere dashboards. Door alles onder elkaar in een tabel te zetten blijft het overzichtelijk wanneer er veel documenten zijn. |
16 april | Geboortezorg- |
Nieuw: Informatie over ontsluiting toegevoegd aan de bevallingsfase. Oude situatie: Informatie over de ontsluiting was niet beschikbaar. Nieuwe situatie: De informatie is nu zichtbaar als die vanuit de bron wordt meegegeven. In eerste instantie komt dat alleen vanuit Onatal. |
16 april | Zorgmodules | |
16 april | Zorgmodules |
Nieuw: 'Ik heb dit afgehandeld'-knop bij voltooide en verlopen vragenlijsten en meetopdrachten op het takenoverzicht. Oude situatie: Wanneer een voltooide taak door de zorgverlener ingezien en afgehandeld was kon dat nergens aangegeven worden, en bleef het in het overzicht onduidelijk of er nog naar een taak gekeken moest worden of dat het verder klaar was. Nieuwe situatie: Bij verlopen en voltooide vragenlijst en meetopdrachten kun je aangeven dat je het hebt afgehandeld. Er wordt opgeslagen wie+wanneer iemand dat heeft gedaan. Zo kan iedere zorgverlener in de zorgmodule zien dat er niet verder naar deze taak gekeken hoeft te worden.
|
16 april | Koppeling OZO |
Nieuw: Koppeling gerealiseerd met OZO voor communicatie. In de ZNO is in de balk bovenin de knop 'communicatie' toegevoegd. Hiermee open je vanuit de ZNO de OZO applicatie, waarmee je kunt communiceren. Het is niet nodig dat de andere zorgverleners in de ZNO zitten. Als andere zorgverleners OZO gebruiken zonder de ZNO te hebben, kun je alsnog met hun communiceren. Het hangt van jouw regio of/wanneer je deze koppeling in de ZNO gaat gebruiken. Het kan dus zijn dat je de knop voor communicatie niet ziet. |
Maart 2025
Datum | Onderdeel | Omschrijving |
31 maart | Zorgmodules |
Aanpassing: Term 'zorgplan' veranderd naar 'zorgmodule'. Oude situatie: De functionaliteit om taken klaar te zetten heette 'Zorgplan'. Nieuwe situatie: Op verzoek van Medrie heet het nu 'Zorgmodule'. |
31 maart | Zorgmodules |
Aanpassing: Titel van dashboard 'Chronische aandoeningen' naar 'Persoonsgerichte informatie'. Oude situatie: Het dashboard met oa de zorgmodules functionaliteit stond in het menu onder de knop 'Chronische aandoeningen' en de titel van het dashboard was 'Homescreen'. Nieuwe situatie: Beide termen zijn aangepast naar 'Persoonsgerichte informatie'. |
24 maart | Viewer algemeen |
Aanpassing: Medicom gegevens beperkt tot laatste 4 maanden. Oude situatie: Bij het opvragen van Medicom gegevens werd standaard de volledige historie opgevraagd. Hierdoor kon het erg lang duren om de gegevens in te laden. Nieuwe situatie: Nu wordt eerst alleen de gegevens van de laatste 4 maanden opgevraagd om het laden wat te versnellen. Er is een knop om alle gegevens uit de volledige geschiedenis op te vragen indien dat gewenst is.
|
17 maart | Zorgmodules |
Aanpassing: Informatietaak 'Uitleg over Ivido' automatisch actief bij opstarten zorgmodule. Oude situatie: Bij het starten van een zorgmodule moest handmatig de informatietaak met uitleg over Ivido geactiveerd worden. Nieuwe situatie: Wanneer er nu een nieuwe zorgmodule gestart wordt zal informatietaak Uitleg over Ivido automatisch geactiveerd worden. Dit hoef je dus niet meer handmatig te doen. |